Keep calm and carry on – ši frazė yra girdėta absoliučiai visiems. Dabar ji spausdinama ant marškinėlių, puodelių, atvirukų, o įvairios modifikuotos jos versijos yra naudojamos ir internetiniuose juokeliuose, ir reklamoje. Bet ar žinojote, kad šis posakis buvo sukurtas ruošiantis Antrajam pasauliniam karui?

Keep calm and carry on plakato dizainas buvo sukurtas dar 1939-ųjų vasaros pradžioje. Jungtinės Karalystės Informacijos ministerija ruošdamasi galimam karui išleido trijų plakatų seriją. Jie buvo pakankamai minimalistiniai – kiekvieną puošė tik motyvacinis šūkis ir Tiudorų karūna kaip valstybės simbolis. Buvo planuojama, kad vos tik prasidėjus karui šie plakatai bus išplatinti šalies miestuose. Taip tikėtasi palaikyti piliečių dvasią prasidėjus bombardavimui ar nuodingų dujų atakoms.

Išversti frazę Keep calm and carry on nepametus jos prasmės nėra lengva. Iš esmės, šis plakatas ragina išlaikyti šaltą protą ir tęsti tai, ką darai. Tai – stoiško britiško charakterio pavyzdys, kuomet disciplina ir ryžtas nugali pasimetimą ir nereikalingas emocijas.

Berniukas Londone kelia vėliavą ant subombarduoto pastato griuvėsių, 1940-ieji. (Wikimedia)

Galbūt jums atrodo, kad tokio pakankamai paprasto plakato kūrimas yra nesunkus darbas. Tačiau į jį įsitraukė daugybė iškilių žmonių, savo srities profesionalų. Johnas Hiltonas, Kembridžo universiteto profesorius, Williamas Surrey Daneas, Odhams Press leidybos namų vadovas, Gervasas Huxleyus, buvęs Imperijos marketingo tarybos vadovas, ir daug kitų žmonių dalyvavo šių plakatų serijos kūrime. Dizaino užduotis buvo patikėta garsiam menininkui Ernestui Charlesui Wallcousinsui.

Darbas prasidėjo dar 1939-ųjų balandį, o birželio pabaigoje, po Informacijos ministerijos, Jos Didenybės iždo ir Jos Didenybės Viešojo sektoriaus informacijos biuro (HMSO) posėdžių, dizainas buvo patvirtintas. Pirmieji eskizai buvo užbaigti jau liepos 6 dieną.

Kiti du serijos plakatai.

Plakatai pradėti spausdinti tik rugpjūčio 23-iąją – dieną, kai buvo pasirašytas Molotovo-Ribentropo paktas. Gaminti net 11 skirtingų dydžių plakatai su tomis pačiomis žinutėmis. Jos buvo spausdinamos raudoname arba mėlyname fone, nors, žinoma, šiandien dauguma žmonių žino tik Keep calm and carry on raudoname fone.

Rugpjūčio 23-rugsėjo 3 dieną buvo atspausdinta maždaug 2,5 milijonai plakatų. Kaip žinote, rugsėjo 1-ąją prasidėjo karas, tačiau buvo nuspręsta, kad tokie plakatai Jungtinėje Karalystėje bus kabinami tik po bombardavimų ar kitokių antpuolių. Tačiau jau spalį ši informacinė kampanija buvo atšaukta, nes Informacijos ministerija buvo nuolat kritikuojama dėl nereikalingų išlaidų. Juk tokie plakatai nesuteikė jokios naudingos informacijos, neragino prisidėti prie karo pastangų ar laikytis naujo gyvenimo režimo.

Originalus, 1939 metais atspausdintas plakatas.

Vos keli Keep calm and carry on plakatai iš tikrųjų buvo pakabinti Antrojo pasaulinio karo metu – dauguma visiškai naujų, nepanaudotų plakatų buvo perdirbti jau 1940 metų balandį. Taip, supratote teisingai – garsusis APK Keep calm and carry on plakatas buvo visiškai nesėkmingos kampanijos produktas. Tai kaip nutiko, kad dabar šis dizainas puošia labai populiarius britiškus suvenyrus?

Dabar šis užrašas ir jo versijos daugiausia puošia įvairius suvenyrus. (GrindtXX, Wikimedia(CC BY-SA 3.0)

2000 metais Stuartas Manleyis, vieno knygyno Alnvike bendrasavininkis, naršė po aukcione įsigytų senų knygų dėžę. Čia jis ir aptiko originalų Keep calm and carry on plakatą. Jis jam patiko, todėl jis jį įsirėmino ir pastatė knygyne prie kasos. Žmonės netruko jį pastebėti ir ne vienas pareiškė norą tokį plakatą įsigyti. Taigi, Manleyis ėmė juos spausdinti ir pardavinėti. Netrukus garsas apie motyvacinius plakatus ėmė plisti, juos ant įvairių kitų daiktų ėmė spausdinti ir kitos kampanijos, o visa kita jau yra istorija – dabar šis posakis ar jo versijos yra tiesiog visur.

PALIKTI ATSILIEPIMĄ

įveskite savo komentarą!
įveskite savo vardą čia