Lankydamiesi muziejuje ar tiesiog žiūrėdami APK laikų nuotraukas pastebėsite, kad garsusis Jeep kartais turėjo keistai atrodantį priedą – prie bamperio pritvirtintą vertikalų strypą. Nors tai buvo visiškai pasyvus priedas, šis strypas išgelbėjo ne vieną gyvybę. Ar žinote, kam jis skirtas?

Karo rekonstrukcijos renginyje dalyvaujantis Jeep su apsauginiu strypu. (Crochet.david, Wikimedia(CC BY-SA 3.0)

Jeep, žinoma, nėra tikrasis šio visureigio pavadinimas. Taip jį vadino kariai, tačiau gamintojai šį visureigį vadino savais vardais – Willys MB bei Ford GPW. 1940-1945 metais Willys ir Ford pagamino beveik 648 tūkstančius šių lengvųjų visureigių. Jie tarnavo visame pasaulyje ir galiausiai tapo vienu garsiausių pasaulio automobilių.

Po Jeep kapotu plakė Willys L134 keturių cilindrų širdis, praminta Go Devil. Šis variklis išvystė 60 AG (45 kW) ir per trijų laipsnių laipsnių transmisiją suko visus keturis ratus. Dabar tokia galia įspūdžio nedaro, tačiau mažylis Jeep su visais skysčiais svėrė tik 1113 kg, todėl teoriškai galėjo išvystyti net 105 km/val. greitį. Nors realybėje Jeep tokiu greičiu niekada nelėkė, kariai mėgo palakstyti šiais vikriais ir smagiais visureigiais.

Šis paprastas patobulinimas padėjo išsaugoti nemažai gyvybių. (Wikimedia)

Vermachto kariai pastebėjo, kad Jeep savo keleiviams beveik nesuteikia jokios apsaugos. Vietose, kur tikimybė būti užpultiems buvo nedidelė, kariai važinėjo greitai ir su nuleistu priekiniu stiklu. Taip, baje, buvo vengiama atspindžių, kurie priešo žvalgams galėjo išduoti apie kitoje fronto pusėje važiuojantį visureigį. Atsitraukdami vokiečiai visureigiams bei motociklams ėmė spęsti pinkles. Tarp poros medžių jie ištempdavo ploną lyną, pasirūpindami, kad jis kabėtų maždaug Jeep keleivių kaklų aukštyje. Tokie spąstai pasiglemžė ne vieną gyvybę, todėl 1943 metais Tunise pasirodė patobulinimas – prie priekinio bamperio pritvirtintas vertikalus geležinis strypas.

Viršuje suformuota kablys turėjo neleisti lynui perkopti apsauginį strypą. (Wikimedia)

Šis strypas nutraukdavo pavojingus lynus ir taip apsaugodavo žmones visureigio viduje. Tai buvo paprastas stataus kampo profilis, kuriame dažnai būdavo išpjaunama kablio formos išpjova. Nors manoma, kad iš pradžių jie pasirodė Tunise, tokie strypai paplito tarp Europoje naudotų Jeep.

Apsauginiai strypai dažnai buvo gaminami ir pačių karių, todėl egzistavo daug įvairių dizainų. Ir tai nebuvo vienintelis būdas, kuriuos kariai bandė apsisaugoti nuo kelyje laukiančių pavojų. Kartais ant visureigio grindų buvo guldomi smėlio maišai, turintys apsaugoti žmones nuo sausumos minų.

Apsauginis strypas turėjo nutraukti per kelią ištemptus lynus. (Wikimedia)

Tai buvo paprastas ir pigus sprendimas. Panašūs įrenginiai buvo bandyti dar Pirmojo pasaulinio karo metu, tačiau tuomet nepaplito. Antrojo pasaulinio karo metu taip modifikuoti Jeep važinėjo visoje Europoje, vėliau panašius įrenginius gavo ir kitos lengvos mašinos, naudotos Korėjos ir Vietnamo karuose.

PALIKTI ATSILIEPIMĄ

įveskite savo komentarą!
įveskite savo vardą čia